№ 2 (18) – 2022
|
||
ВИЯВЛЕННЯ НЕВРАХОВАННОГО ВПЛИВУ СТИСНУТОЇ ШИНИ НА ЗМІНЕННЯ ЗНАЧЕННЯ КОЕФІЦІЄНТА ЗЧЕПЛЕННЯ ШИНИ КОЛІСНОГО РУШІЯ З ДОРОГОЮ ТА ПРИСКОРЕННЯ КОЛІСНОГО РУШІЯ |
||
https://doi.org/10.37129/2313-7509.2022.18.111-118
|
||
|
||
Л.М. Петров, канд. техн. наук, доц. |
|
|
І.В. Кішянус | ||
Ю.М. Петрик | ||
О.С. Фролов | ||
|
||
|
||
Цитувати (ДСТУ 8302:2015) |
||
Петров Л. М., Кішянус І. В., Петрик Ю. М., Фролов О. С. Виявлення неврахованого впливу стиснутої шини на змінення значення коефіцієнта зчеплення шини колісного рушія з дорогою та прискорення колісного рушія. Збірник наукових праць Військової академії (м. Одеса). 2022. № 2 (18). С. 111–118. https://doi.org/10.37129/2313-7509.2022.18.111-118
|
||
|
||
Анотація |
||
Робочий процес автомобіля супроводжується зчепленням колісного рушія із дорогою, що регламентується коефіцієнтом зчеплення, що приводить до руху стиснутої частини шини (розтягування шини та її стиснення, що приводить к динамічному руху плеча кочення колісного рушія автомобіля. В статті розглянуті питання дослідження руху деформованої частини шини колісного рушія автомобіля з застосуванням теореми про зміну кінетичної енергії цієї системи, загального рівняння динаміки.
Метою дослідження є удосконалення теорії технологічної схеми навантаження колісного рушія з виявленням руху деформованої частини руху колісного рушія автомобіля та зв'язок цього руху з рухом плеча кочення колісного рушія автомобіля та вплив вихідних параметрів на цей зв'язок.
Науковий та практичний напрям роботи полягає в тому, що вперше розглянута технологія в якій при обертанні колісного рушія відбувається зміщення точок деформованої частини шини колісного рушія автомобіля та поява сили Коріоліса, яка істотно впливає на коефіцієнт зчеплення колісного рушія з дорогою. Методологією дослідження являлося встановити математичний зв’язок між коефіцієнтом зчеплення шини колісного рушія з дорогою, виявлено вплив вихідних параметрів та оточуючого середовища деформованої частини шини колісного рушія автомобіля на коефіцієнт зчеплення шини із дорогою.
Результатом дослідження встановлено: вплив вихідних параметрів та оточуючого середовища деформованої частини шини колісного рушія автомобіля відображено в графічних залежностях; зміна швидкостей деформованої частини шини колісного рушія викликає появу прискорення Коріоліса і на появу прискорення Коріоліса авторами запропонована формула для обчислення прискорення деформованої частини шини автомобіля; встановлено степенева залежність величини деформованої частини шини від величини плеча колеса колісного рушія і ця степінь від’ємна.
|
||
Ключові слова |
||
сили Коріоліса, прискорення Коріоліса, плече кочення, деформована частина шини, колісний рушій.
|
||
|
||
Список бібліографічних посилань |
||
|
||
|
||
References |
||
|
|