№ 1 (15) – 2021 |
||
ОЦІНКА РУХУ АВТОМОБІЛЬНОГО КОЛЕСА В СКЛАДНИХ УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ |
||
https://doi.org/10.37129/2313-7509.2021.15.179-184
|
||
|
||
В.О. Оробей, д-р техн. наук, проф.
|
|
|
Л.М. Петров, канд. техн. наук, доц.
|
|
|
Ю.М. Петрик
|
|
|
Т.М. Борисенко
|
|
|
І.В. Кішянус
|
||
Цитувати (ДСТУ 8302:2015)Оробей В. О., Петров Л. М., Петрик Ю. М., Борисенко Т. М., Кішянус І. В. Оцінка руху автомобільного колеса в складних умовах експлуатації. Збірник наукових праць Військової академії (м. Одеса). 2021. Вип. 1(15). С. 179-184. https://doi.org/10.37129/2313-7509.2021.15.179-184 |
||
|
||
Анотація |
||
Експлуатаційні властивості автомобільної системи визначають виконання автомобільною системою своїх виробничих функцій (тобто властивості, що визначають середні швидкості руху, витрати палива, безпеку руху, можливість руху по різноманітних дорогах і поза ними та тому подібне). Основними експлуатаційними властивостями автомобільної системи основні виробники визначають як то динамічність, паливна економічність, керованість, стійкість, плавність ходу, прохідність, місткість, міцність, надійність, довговічність, пристосованість автомобіля до технічного обслуговування і ремонту, пристосованість до вантажно-розвантажувальних робіт. Основною характеристикою автомобільної системи з точки зору безаварійної експлуатації є її динамічність, яка характеризується максимальними швидкостями прямолінійного руху в різноманітних дорожніх умовах, а також спроможністю швидкої зміни швидкості руху та безаварійну зустріч з перепоною. Динамічність автомобільної системи включає тягову і гальмівну динаміки. Тягова динаміка визначається максимальними швидкостями і прискореннями руху, а гальмівна динаміка – спроможністю швидкого зменшення швидкості руху.
У статті розглянуто динаміка руху автомобільного колеса автомобільної системи та взаємодії колісного рушія вантажного автомобіля з перепоною опорної поверхні, що дозволяє процес переміщення вантажного автомобіля підпорядкувати процесу перекочування безпосередньо через опір перепони опорної поверхні. З цією метою була запропонована фізико-математична модель руху автомобільного колеса через перепону опорної поверхні, що також відповідає руху колісного рушія вантажного автомобіля. При розробці математичної моделі використано теорему, яка описує виникнення кінетичного моменту під час удару автомобільного колеса у перепону опорної поверхні. Розрахунки та графічні залежності виконувались у середовищі «Excel». Результати по цим розрахункам показали зону найбільш ефективної роботи коченню колісного рушія за допомогою обертального руху.
|
||
Ключові слова |
||
автомобільне колесо, перепона, опорна поверхня, автомобіль, опір, рух, перекочування
|
||
|
||
Список бібліографічних посилань |
||
|
||
|
||
References |
||
|