DOI: https://doi.org/10.37129/2313-7509.2020.13.2.44-51
 ДО ПИТАННЯ ТИПОВИХ СЦЕНАРІЇВ ПРОВЕДЕННЯ
ІНФОРМАЦІЙНИХ ОПЕРАЦІЙ
С.В. Абрамов, О.І. Кондратенко, В.А. Полюга, М.В. Фелько, О.М. Шкурпіт, І.О. Шумков
АНОТАЦІЯ
Ускладнення і динамічність соціальних процесів в суспільстві, суспільні зміни, їх безпосередній вплив на повсякденне життя людини сприяють росту залежності суспільства від потоку повідомлень засобів масової комунікації. Використання різних засобів і технологій інформаційно-комунікаційного впливу, застосування інформаційних технологій у сфері комунікацій, які надають можливість охоплювати чисельну аудиторію стало досить звичайним явищем в повсякденному житті. Об’єктом цих впливів є перш за все колективна людська свідомість. Вплив інформаційних факторів, які, трансформуючись через поведінку людини, її дію (або бездіяльність), змінюють сприйняття соціальних суб’єктів різного рівня спільності, різної системно-структурної і функціональної організації, що в силу різних причин сприяє неадекватному відображенню навколишнього світу. Інформація, яка вводить людей в оману, в світ ілюзій, не дозволяє адекватно сприймати навколишнє середовище і самих себе. Основи цих особливостей закладені в соціальній природі людини, в особливостях формування та функціонування соціальних інституцій.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: інформаційний вплив, інформаційна технологія, рефреймінг переконання, система соціального управління, 
 інформаційний привід.
 
 

ЛІТЕРАТУРА

 1.Castells M. The Informational City: Information Technology, Economic Restructuring, and the Urban Regional Process. Oxford, UK; Cambridge, MA: Blackwell, 1989.

2.Белл Д. Социальные рамки информационного общества // Новая технократическая волна на Западе. М., 1986. С. 330–342.;

3.Бехманн Г. Современное общество: общество риска, информационное общество, общество знаний / пер. с нем. А. Ю. Антоновского и др. 2-e изд. СПб., 2010.

4.McLuhan M. Understanding Media: The Extensions of Man. New York, 1964.; Machlup F. The Production and Distribution of Knowledge in the United States. Princeton, 1962.

5.Тоффлер Э. Третья волна: пер. с англ. М., 2010.

6.Luhmann N. Die Realipat der massenmedien. GWV fachverlage Gmbh Wiesbaden, 2004

7.Webster F. Theories of the Information Society. Second Edition. London; New York, 2002.

8.Лайнбарджер П . Психологическая война. М., 1962.

9.Крысько В.Г. Секреты психологической войны (цели, задачи, методы, формы, опыт). Минск, 1999.

10.Почепцов Г.Г. Психологические войны. М.; Киев, 2000.

11.Караяни А.Г., Зинченко Ю.П. Информационно-психологическое противоборство в войне: история, методология, практика. М., 2009.

12.Бурдье П. О телевидении и журналистике / пер. с фр. Т. Анисимовой, Ю. Марковой. М., 2002.

13.Массовая информация в советском промышленном городе. Опыт комплексного социологического исследования / под ред. Б.А. Грушина, Л.А. Оникова. М., 1980.

14.Вачнадзе Г.Н. Всемирное телевидение. Новые средства массовой информации – их аудитория, техника, бизнес, политика. – Тбилиси; Ганатлеба, 1989. – 672 с.

15.Дзялошинский И.М., Дзялошинская М.И. Российские СМИ: как создается образ врага. Статьи разных лет. М., 2007.

16.Шиллер Г. Манипуляторы сознанием: пер. с англ. М., 1980.

17.Faβler M. (Hrsg.) Alle möglichen Welten: virtuelle Realität – Wahrnehmung – Ethik der Kommunikation. München, 1999

18.Панарин И.Н. Первая мировая информационная война. Развал СССР. СПб., 2010.

19.Ткаченко С.В. Информационная война против России. СПб., 2011.

20.Цуладзе А.М. Политическая мифология. М., 2003.

21.Грачев Г.В., Мельник И.К. Манипулирование личностью: организация, способы и технологии информационнопсихологического воздействия. М., 1999.

22.Лисичкин В.А., Шелепин Л.А. Третья мировая информационно-психологическая война. М., 1999.

23.Манойло А.В., Петренко А.И., Фролов Д.Б. Государственно-информационная политика в условиях информационно-психологической войны. 2-е изд., стер. М., 2009.

24.Расторгуев С.П. Философия информационной войны. М., 2003.

25.Гриняев С.Н. Интеллектуальное противодействие информационному оружию. М., 1999.

26.Joint Publication 3-13, Information Operations [Электронный ресурс] / The Defence Technical Information Center [Офиц.сайт]. URL https://www.jcs.mil/Portals/36/Documents/Doctrine/pubs/jp3_13.pdf (дата обращения 19.05.2020)

27.Лепский В.Е. Технологии управления в информационных войнах (от классики к постнеклассике) – М.: «Когито-Центр», 2016. – 160 с.

28.Дилтс Р. Фокусы языка. Изменение убеждений с помощью НЛП. СПб. 2016. 256.

29.Кара-Мурза С.Г. Манипуляция сознанием. М.: ЭКСМО, 2011. 864 с.

30.Квин В., Прикладная психология – СПб: Питер, 2001 – 560 с.

31.Ивлев А.А. Основы теории Бойда. Направления развития, применения и реализации. Монография. – М., 2008. –с.

Copyright 2014 13.2.44-51 (укр) А. Розроблено ІОЦ ВА
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free